תהליך פיתוח אפליקציה

פורסם ב - 28.12.2016 , 14:44
ע"י - צוות AppGate
תהליך פיתוח אפליקציה

תהליך פיתוח אפליקציה משלב הרעיון

1] רעיון

יש לכם רעיון לאפליקציה ואתם חושבים שזה הדבר הבא בעולם הפיתוח שאיתו אתם הולכים לכבוש את העולם? מצויין!!! כל אפליקציה טובה ומוצלחת מתחילה מרעיון גדול, זה הזמן להפוך אותו למציאות.

2] איפה לפתח את האפליקציה?

הכי נכון הוא לפתח בחברה לפיתוח אפליקציות שפעילה לפחות 4 שנים, שפיתחה לפחות 15 אפליקציות, תבקשו לראות את תיק העבודות של החברה, לדבר עם לקוח שעבד איתם בעבר, שכל ההליכים נעשים בתוך משרדי החברה תחת אותה קורת גג, אפיון, UI/UX, עיצוב גרפי, פיתוח IOS ו Android כמובן ב Native, פיתוח צד שרת, פתיחת חשבון בApple ובGoogle Play על שמכם, העלאת האפליקציה לחנויות ואחריות לבאגים לשנה לפחות

בפיתוח בחברה מסודרת ומנוסה בארץ תמיד יהיה לכם מישהו שאחראי על המוצר שהתקשורת איתו היא באותה שפה, עמידה בזמנים ומקום לפיתוחים עתידיים שמכיר את האפליקציה שלכם.

3] לפתח לאייפון או לאנדרואיד או לשניהם?

החלטתם להתקדם עם הרעיון שלכם ולפתח אפליקציה, אנחנו ממליצים לפתח לאייפון ולאנדרואיד ביחד על מנת קבל חשיפה גדולה יותר של משתמשים וכמובן לא לתת למתחרים שלכם רעיון לפתח את האפליקציה לפלטפורמה השנייה, אם פיתחתם רק לפלטפורמה אחת.

4] הסכם סודיות

בהגיעכם לפגישה בחברת פיתוח אפליקציות דבר ראשון בקשו מנציג החברה שיחתום על הסכם סודיות, זה יעזור לכם בכדי שלא יגנבו לכם את הרעיון שלכם לאחר שסיפרתם אותו לחברת הפיתוח, האמת שחברות פיתוח לא נוהגות לגנוב רעיונות מלקוחות שלה, אבל בשביל הרגשת הביטחון שלכם כדאי שיהיה לכם הסכם סודיות חתום בידכם.

5] אפיון האפליקציה

אחד הדברים החשובים ביותר בדרך לפיתוח אפליקציה הינו 'אפיון האפליקציה'.

האפיון הינו מסמך טכנולוגי מפורט שמגדיר לפרטי פרטים את כל הרעיון ועיקרי הפיתוח שלכם.

לאחר שבחרתם חברת פיתוח, חשוב מאוד שלהסכם פיתוח מולם יצורף אפיון לאפליקציה שייכתב על ידי החברה המפתחת כשאתם שותפים לכתיבת האפיון ורק לאחר שקראתם את האפיון ומצאתם שהוא משקף את הרעיון שלכם במלואו ואתם יודעים בדיוק איזו אפליקציה אתם הולכים לקבל תתקדמו הלאה. האפיון הינו תיאום ציפיות מול חברת הפיתוח ויחסוך לכם הרבה אי הבנות במהלך הפיתוח.

6] עיצוב גרפי וחשיבותו

השלב הבא אחרי האפיון הינו העיצוב הגרפי, גם פה חשוב מאוד שתשימו לב לכל פרט בעיצוב, איזה אייקון יהיה לאפליקציה, איזה לוגו, דף פתיחה, כל כפתור וכפתור, הצבעים של האפליקציה, קלות התפעול, מותאמת לכמה שיותר מכשירים מבחינת רזולוציה ורק לאחר שראיתם את כל האפליקציה מבחינה גרפית ואהבתם את מה שראיתם, תאשרו לחברה להמשיך לשלב פיתוח הקוד.

קיימת חשיבות גדולה מאוד לעיצוב האפליקציה ולהצלחתה בשלב זה חייב שתהיה התייחסות לחוויית המשתמש של האפליקציה ולזרימה שלה בעיצוב. [UI &UX ].

7] כתיבת הקוד

בחתימה על הסכם הפיתוח מול החברה המפתחת יש לבדוק 2 דברים חשובים:

א. הקוד נכתב ב 'Native', הכוונה לפיתוח בתוכנות המקור של Apple ושל Google שנועדו לפיתוח האפליקציות, כל אחד לפלטפורמה שלו. 

לא לפתח בשום תוכנות היברידיות למיניהם, תוכנות שמשלבות את הפיתוח שנותן תוצאה פחות טובה מפיתוח בNative.

ב. בסיום העבודה אתם מקבלים את כל הקודים לרשותכם כולל קוד צד השרת וקבצי הגרפיקה.



8] באיזה שרת לאחסן את האפליקציה?


את האפליקציה כדאי לאחסן בשרתי ענן עם אפשרות דינמית לגדול במהירות לפי צורך האפליקציה בתעבורה או כמות משתמשים.


במידה והאפליקציה מיועדת לארץ אפשר להשתמש בשרתים שיושבים בחברות בארץ, במידה והאפליקציה מיועדת לחו'ל אפשר גם להשתמש בשלב ראשון בשרת שנמצא בנקודה מרכזית באמריקה או קרוב יותר ליעד שאליו מכוונים.

לפעמים החברה המפתחת מציעה לאחסן את האפליקציה שלכם בשרתי החברה שלהם, כדאי לחשוב על זה לפחות בשלבים הראשונים שהאפליקציה עולה לחנויות, זה אמור להיות פתרון זול יותר מאשר לרכוש שרת שלכם.

9] קבלת גרסת בטא ובדיקות QA


לקראת סיום פיתוח האפליקציה יתכן שכבר תקבלו גרסת בטא למכשיר שלכם .


בשלב זה ישנו תהליך חשוב מאוד לבצע באפליקציה.


בדיקות QA - Quality Assurance בדיקת האפליקציה מפני תקלות ובדיקת איכות המוצר על מנת לגלות באגים ולתקנם לפני עליית האפליקציה לחנויות.


במידה והאפליקציה אינה מורכבת מידיי יש באפשרותכם לבצע את בדיקות ה QA לבד ע'י שימוש מרובה בגרסת הבטא על מנת לגלות באגים ולהעבירם לחברת הפיתוח על מנת שתתקן אותם.


אתם יכולים גם להתקין את האפליקציה אצל משפחה וחברים קרובים על מנת שגם הם ישתמשו ויגלו תקלות ובאגים אם יש.


במידה והאפליקציה מורכבת מאוד, מומלץ לשלוח את האפליקציה לחברת QA שתבצע איתור באגים בצורה מקצועית, אמנם זה כרוך בעלות נוספת אבל זהו תהליך חובה לפני שמעלים אפליקציה לחנויות לשיווק המוני.


10] אחריות למוצר לתיקוני תקלות


מומלץ לפני החתימה על הסכם פיתוח האפליקציה עם החברה המפתחת לדאוג שיהיה סעיף בהסכם לגבי אחריות על תקלות שאולי יתגלו בהמשך, יש חברות שמעניקות 3 חודשי אחריות שזה קצר מידי, המינימום שתעמדו עליו זה 12 חודשים אחריות לתיקוני תקלות.


11] עדכונים עתידיים


עוד סעיף שצריך שיהיה רשום בהסכם עם חברת הפיתוח הוא המחיר לשעת עבודה עבור פיתוח מאפיינים נוספים שתרצו לפתח בעתיד, המחיר המקובל הוא בין 200 ₪ ל 300 ₪ לשעת עבודה.


12] העלאת האפליקציה לחנויות Apple וGoogle Play


סיימתם את פיתוח האפליקציה, ביצעתם בדיקת QA, תיקנתם את הבאגים ואתם רוצים להעלות את האפליקציה לחנויות. תדאגו שחנויות Apple וGoogle Play יהיו על שמכם, זה חשוב מאוד לבעלות של האפליקציה בעיני Apple וGoogle, עוד במהלך הפיתוח אתם יכולים לפתוח את החשבון על שימכם. אם אינכם מצליחים לעשות זאת לבד אני בטוח שהחברה המפתחת לכם את האפליקציה תשמח לעזור לכם.


13] שיווק האפליקציה


עשיתם זאת! הרעיון שלכם הפך לאפליקציה אמיתית, זה הזמן לעשות שיווק מדויק ונכון לקהל היעד שלכם כדי לספר לכולם שהאפליקציה שלכם יצאה ושהיא בחנויות, מומלץ להעמיד תקציב ראשוני כדי להבין את הביקוש וכמות ההורדות ואז תוכלו לגשת למשקיעים להמשך השקעה בפיתוחים נוספים והכנת קמפיין שיווקי גדול יותר.


שיהיה בהצלחה...


צרו קשר לקביעת פגישת יעוץ בחינם

077-5644210















AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.