פורסם ב - 17.5.2018 , 13:58
ע"י - צוות AppGate
בעולמן התחרותי של האפליקציות, פיתוחים חדשים נבלעים אל תוך מערב פרוע של אפשרויות. רק עבודה מקצועית, נכונה ויסודית תסייע למיזם שלכם לטפס מעלה. יש לכם רעיון? הכתבה הזו היא הצעד הראשון שלכם בדרך לאפליקציה
פתחו את הסמארטפון שלכם. היכנסו אל חנות האפליקציות - עשרות אם לא מאות יישומונים יופיעו ויציעו לכם את שירותיהם. שוק פיתוח האפליקציות כיום הוא יקום בפני עצמו, מתרחב כל הזמן. בדומה לצרכים אנושיים, עולם האפליקציות הוא דינאמי ונחלק בין בסיסי למתקדם. אז מה עשוי להפוך אפליקציה למוצלחת? בראש ובראשונה, היכולת שלה לענות על צורך. בין אם להפוך תמונה ולשנות את גודלה, ובין אם בדרך אישית יותר דוגמת אפליקציות המנתחות מחזורי ערות ושינה, ולומדות מתי כדאי לכם ללכת לישון ומתי לקום, וכך עוזרות לנו לנהל אורח חיים בריא יותר.
כדי שנוכל להבין את היקף השוק הבלתי נתפס הזה, בואו נדבר קצת מספרים: בשנת 2017, סך הורדות האפליקציות העולמי עמד על 197 מיליארד הורדות. ההערכה היא כי בשנת 2021, הנתון הגלובלי יזנק ללא פחות מ-352.9 מיליארד הורדות. בשנת 2016, קצר שוק האפליקציות תשואה עולמית בסך 88.3 מיליארד דולר – והצפי לשנת 2020 עומד על רווח גלובלי של 188.9 מיליארד דולר. התחומים המובילים בשוק? במקום השלישי - אפליקציות העוסקות בעסקים וכלכלה; במקום השני - מוזיקה, סרטים ובידור; ובמקום הראשון, באופן די צפוי: שופינג. והנה השלמנו מעגל ושבנו לצורך הבסיסי.
אל תטעו: השוק רחוק מלהיות רווי, ולמעשה נמצא בתאוצה מתמדת. משום שהוא דינאמי ומותאם אישית, הרווח בו גדל ובנסיקה כל הזמן. מעבר לכך שקיימת הלימה מדויקת בין המוצר לבין הצורך עליו הוא עונה, ישנו גורם נוסף שעשוי להשפיע על הצלחת האפליקציה שלכם: הפיצוח. כאשר הפיצוח חכם ומקצועי, האפליקציה מצליחה. וזכרו: גם אפליקציה שמצליחה בתוך הנישה עבורה נוצרה, היא אפליקציה מצליחה לכל דבר.
אבל כיצד ניגשים לפיצוח? נאמר שיש לכם רעיון שיכול לשנות את המשחק לגמרי: עליתם על פטנט יישומוני שכולנו רק חיכינו לו – ניווט בדרכים, החלפת מסרים עם טוויסט, משחק ממכר, עריכת סרטונים בצורה שטרם נראתה או אפליקציה המנתחת בחירות רומנטיות ומונעת שברון לב [תודו לנו אחר-כך], ואתם רוצים להוציא אותה לפועל. איך מתחילים? אולי זה נדמה לכם גדול מהחיים, אבל ראשית, בבואכם לפתח אפליקציה, עליכם לבחון אותה בפני עצמה – כלומר, מה היא מציעה שהופך אותה למוצר ששווה לרכוש, מי קהל היעד, וכן להשוות אותה אל מול טרנדים נוכחיים ואפליקציות דומות. זה יעניק לכם פרספקטיבה, ימקד אתכם ויעזור לכם למצוא את הייחוד באפליקציה שאתם מבקשים ליצור.
נקודת ההתחלה שלכם היא חקר שוק. אם טרם השגתם את דריסת הרגל שלכם בתחום יצירת ופיתוח האפליקציות, ישנן חברות לפיתוח ואפיון שיכולות לסייע לכם. החברות הללו מספקות לכם מחקר שוק עדכני ומעמיק, דואגות לעיצוב, כתיבת קוד, אפיון, פיתוח ממשק ואופן התפעול, וכן שיווק. כל חברה מציעה סל שירותים שונה, כאשר המובילה בהן היא חברת Appgate, המלווה אתכם מתחילתו של הרעיון שלכם כגרעין בעל פוטנציאל, ועד השקת האפליקציה ושיווקה לקהלי היעד. בין לבין, מסייעת לכם Appgate בפילוח השוק, בעיצוב ואפיון האפליקציה, הן לאייפון והן לאנדרואיד.
מאחורי Appgate ניסיון פיתוח של מעל 150 אפליקציות מובייל. כאשר מעל ל-25 מהן הגיעו לרשימת הטופ 10 בחנויות האפליקציות. עבודה מקצועית וחכמה שלכם עם חברה מנוסה, מצליחה ובעלת שם תגדיל את הסיכוי להצלחת המיזם שלכם.