הדבר הגדול הבא: כך תזהו טרנדים

פורסם ב - 28.6.2018 , 17:44
ע"י - צוות AppGate
הדבר הגדול הבא: כך תזהו טרנדים

האפליקציות המצליחות ביותר שאתם מכירים, מחלקות את מאפייני ההצלחה שלהן למספר אפיקים: תזמון, נישה, קהל יעד – אבל מעל לכל אלה, עומדת היכולת של יוצריהן לזהות את הצורך של המשתמש ואת האופנה הקרובה, ולתפוס את גל הטרנד לפני שהוא מתנפץ על המסך שלכם עם עוד כמה אפליקציות המציעות שירות זהה.

איך עושים את זה? יש שיטענו שזיהוי טרנדים וחיזויים היא אמנות בפני עצמה – אבל אנחנו טוענים שזו מיומנות. האלמנט הבסיסי, שהוא גם תנאי הכרחי להיווצרות הטרנד, הוא חידוש. קחו בחשבון שחידוש יכול להיעשות גם בקנה מידה קטן יותר. למשל, כאשר אינסטגרם הכריזה על סטוריז, היא העתיקה באופן ברור את הרעיון שמאחורי סנאפצ'אט. מעבר לשימוש בשמה של אינסטגרם ושימוש בכוחו של מותג שעובד, ההבדל טמון בחידוש – כן, אלה עדיין סטוריז עם פילטרים וטקסט, אבל החבר'ה מאינסטוש זיהו בדיוק מה חסר והיכן הם יכולים לחדש, לבלוט, להעז ולכבוש את הקהל. הם זיהו טרנד, זינקו עליו והפכו אותו לשלהם. אדפטיביות היא כלי הנשק החזק ביותר בשדה קרב ההישרדות של האפליקציות.

כולם יכולים לפתח את המיומנות לזהות טרנדים – בעיקר אם אתם, כיזמים ומשתמשי אפליקציות, חיים את השוק גם כלקוחות ומכירים אותו היטב. הנה כמה כללי אצבע פשוטים שיעזרו לכם לקבוע אם הרעיון שלכם קופץ על הטרנד ואפילו יכול להכות גלים בתחומו:

שימושי באופן ברור. כלומר, האפליקציה שלכם עונה על צורך בסיסי שטרם הושק עבורו מענה, אם במערכת ההפעלה של הסמארטפונים, אם זה פיצ'ר משלים לאפליקציה פופולרית, שימוש מייצג ובסיסי של קהילה שאתם מכירים היטב [למשל, אם אתם בשלנים ויש לכם רעיון לאפליקציה, אתם מכירים את התחום על בוריו] וכדומה. מניסיוננו, הרעיונות הטובים ביותר הם גם הבסיסיים ביותר.

יש לו היסטוריה. נחזור לדוגמה של אינסטגרם וסנאפצ'אט. האחרונה תפסה תאוצה מידית והייתה למטאור בשמי האפליקציות. בקרב בני נוער וסלבריטאי-על, לא נותר סמארטפון מיותם והתפיסה האנושית לגבי 24 שעות הוגדרה מחדש לראשונה מאז ג'ק באוור. אינסטגרם פשוט רכבו על גל החידוש ולקחו את הטרנד צעד קדימה. הם אמנם מותג מוכר, אך גם סנאפצ'אט כבר יצרו לעצמם קהל עוקבים אדוק וביססו אצלו צורך חדש שהקהל אפילו לא ידע שיש לו. אז גם אם צורך מסוים כבר נוצר ונענה בקרב הקהל, אתם עדיין יכולים לשנות את המשחק ולתבוע אותו מחדש.

משתלב עם אפליקציות אחרות. שוב, זו דרך יעילה למקם את הרעיון שלכם בשוק ולמקד את העיקרון העומד בבסיסו כדי ליצור טרנד חדש. אם נישאר בעולמות האינסטגרם, אז דוגמה טובה לאפליקציה משלימה תהיה, למשל, כזו המאפשרת תזמון תמונות או עריכתן בגודל מלא, עריכת וידאו המתאימה לאינסטגרם, אפליקציה המספקת נתונים על עוקבים וכיוצא בזאת. כמעט כל רעיון טוב ובעל השפעה, נשען בסופו של דבר על רעיונות קודמים. המטרה היא לפצח את הטוויסט – להעניק ליוזמה שלכם אופי מדויק כדי שתעמוד בפני עצמה, ועדיין תשתלב היטב.

כאמור, אלו כללי אצבע בסיסיים – אבל כמשתמשים, ובהנחה שביצעתם סקר שוק ואתם מכירים את המתחרים שלכם ואת הנישה אותה אתם מבקשים לכבוש, אתם מסוגלים לראות כיצד הרעיון שלכם משתלב בזירה הקיימת ואיזה חידוש הוא מכניס לחיינו. אם כבר בוער בכם רעיון לאפליקציה שהיא הדבר הגדול הבא – הטרנד שישגע אפילו את הסמארטפונים החכמים ביותר – תוכלו להיעזר בשירותיה של חברת פיתוח מקצועית כדוגמת Appgate, והיא תלווה אתכם משלב הפיתוח הראשוני ביותר, דרך אפיון ועיצוב, ועד הפצה והצלחה כבירה.














AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.