אפליקציית Vine, המאפשרת צילום קטעי וידאו קצרים ועריכתם כסירטון קצר, נרכשה על ידי חברת טוויטר כארבעה חודשים לאחר הקמתה. בימים האחרונים עקפה את אינסטגרם והפכה לאמצעי שיתוף המדיה המוביל בטוויטר, מלבד כמובן איחסון התמונות המובנה באפליקציית המסרונים.
כיום טוויטר מפנה לאתר Vine כ 3 מיליון קישורים ביממה, מה שאומר שכ3 מיליון סירטונים מועלים לרשת החברתית כל 24 שעות, לעומת 2.2 מיליון בלבד של אינסטגרם.
Vine הפכה ללהיט בארה'ב כבר עם השקת האפליקציה למכשירי הiOS בלבד ורק לפני כשבוע השיקה האפליקציה את גרסת האנדרואיד שלה, שלפי הנתונים בחנות של גוגל הורדה עד היום בין מיליון לחמישה מיליון פעמים. אף כי בישראל היא עדיין בחיתולים נראה כי היא מתחילה לצבור פופולאריות גם בארץ הקודש.
האפליקציה נרכשה ב 30 מיליון דולר על ידי טוויטר לאחר שהושקע בה מיליון דולר בלבד. ייחודה של אפליקציית Vine לעומת עשרות האחרות בתחום, שהתחרו בשנה האחרונה ביתר שאת על ההזדמנות להפוך את שיתוף הווידאו למיינסטרים, הוא בגישה: רוב האפליקציות התבססו על צילום וידאו ו'שיפוצו' תוך שימוש בפילטרים, בדומה למה שעושה אינסטגרם לתמונות סטילס. Vine, לעומתן, אינה מבוססת על 'שיפוץ' של החומר המצולם לאחר הצילום, אלא על עריכתו תוך כדי הצילום.
צילום הוידאו באפליקציה נוצר על ידי לחיצה על המסך כאשר עזיבתו מפסיקה את ההקלטה. אורך הצילום הוא 6 שניות בלבד והוא מנוגן בלופ כל עוד הסרטון נמצא על המסך שלנו, דבר שמעודד את היצירתיות של המשתמשים.
Vine נמצאת זמינה בחנויות הAppStore ו Google Play הורידו ואתגרו את היצירתיות שלכם...