חברת Distimo ערכה מחקר העוקר אחר הורדות של למעלה מ 3 מיליארד אפליקציות ברבעון בשתי חנויות האפליקציות המובילות - AppStore ו Google Play, בנוסף לכמות ההורדות עקבו ב Distimo גם אחר דפוסי הורדות, הורדות באיזורים שונים וכן האם האפליקציות בתשלום או לא.
המסקנה המרכזית העולה מהמחקר היא כי google Play עדיין משתרכת מאחורי אפל בהכנסות מהאפליקציות שלה אך אט אט מכרסמת מהפער הזה.
גוגל: הורדות רבות יותר אפל: הכנסות גבוהות יותר
נתונים שעולים מהדו'ח מראים כי למרות נתוני ההורדות המרשימים מפתחים לאנדרואיד מתקשים להפיק רווחים מהאפליקציות שלהם, בניגוד למפתחי ה iOS אשר המשתמשים באפליקציות שלהם מורגלים בחוויית הקניה באפליקציות. מהדו'ח עולה כי ההכנסה היומית מ 200 האפליקציות המובילות בתשלום הייתה 5.1 מיליון דולר ב AppStore לעומת 1.1 מיליון דולר בלבד ב Google Play, הכנסה של אפליקציות באייפון גבוהה פי 4.6 מזו של האנדרואיד.
לפי החישוב אפליקציות מורדות כ 60 מיליון פעמים מה AppStore כ 10.5 מיליון דולר! עם זאת המצב בשנה שעברה היה טוב יותר עבור אפל, השנה היחס בינה ובין הגוגל פליי בכל הנוגע להכנסות הוא 73%-27% לטובת אפל, לעומת השנה שעברה שהיה 81%-19% לטובתה.
ההבדל בין אירופה לארה'ב:
יש להבין שבין תרבויות שונות יתכנו גם שינויים משמעותיים בהרגלי הצריכה של המשתמשים. ניתן לקחת לדוגמא את אפליקציית Whatsapp, אפליקציית העברת המסרים הפופולארית בעולם, שבחודש אפריל 2013 הכניסה בארה'ב בלבד 355 אלף דולרים מה AppStore לעומת 41 אלף דולרים בלבד מה Google Play. לעומת ארה'ב באירופה המצב קצת שונה עבור Whatsapp, ניתן לראות כי בגרמניה בצליחה להכניס האפליקציה 290 אלף דולרים מה Google Play ורק 207 אלף מה AppStore, בספרד הפער גודל וכ 90% מהכנסות Whatsapp מגיעות דווקא מחנות ה Google Play.
ניתן להבין מהנתונים כי באירופה מצבה של גוגל עולה על זה של אפל אך עדיין האחרונה היא זו שמכניסה יותר כסף מכלל עולם האפליקציות. כמוב שיכול מאוד להיות כי מספרים אילו ישתנו עם השנים ואין לדעת לאן יובילו המהלכים השיווקיים של חברות הענק האילו.
רוצים לקבל עוד מידע לגבי שיווק האפליקציה שלכם בעולם? אנו ב AppGate מתמחים בשיווק אפליקציות ולהביאם לדירוגים גבוהים וחשיפה של מיליוני אנשים ברחבי העולם! צרו קשר היום לקביעת פגישת ייעוץ חינם!