יש לכם מוצר... הגיע השלב לשווק אותו לעולם! הינה 5 חוקים שכדאי להכיר.

פורסם ב - 20.6.2013 , 15:16
ע"י - צוות AppGate

ידוע שסטארט אפ מצליח זה עסק שיכול להניב הכנסה גבוהה ביותר וכמובן סיפוק עצום ממוצר בעצם שאתה בתור יזם הקמת מאפס. עוד ידוע כי להקים סטארט אפ לא מתאים לכל אחד אלה לאילו אשר רואים את הנולד ויודעים לעמוד בלחצים וציפיות גבוהות מהמשקיעים או מעצמם. אם כבר הקמתם סטארט אפ ויש לכם מוצר ביד כל שנותר לכם הוא לשווק את המוצר שלכם לקהל היעד שאותו הגדרתם מראש וזה הכל, נראה שהדרך להצלחה בטוחה.

אז למה סטארט אפים רבים כושלים דווקה בשלב השיווק?






ניתן לענות על התשובה הזו בשני אופנים, הראשון הוא כי רובם הגדול של הסטארט אפים בנויים על חידוש טכנולוגי, ולכן אינם מכירים את תחום השיווק או בכלל בצורך בשיווק על מנת לגרום למוצר שלהם להצליח.
השני הוא כי הפיתוח מוצר סטארטאפ מתבססים על ניסוי וטעיה, משיקים גרסת בטא, מקבלים תגובות ממשתמשים ומתקנים וכך חוזר חלילה. אך בשיווק ניסוי וטעיה הוא אסון, כאשר הסטארטאפ מבזבז כסף וזמן יקר כאשר המתחרים בזמן זה יכולים להתבסס בשוק.

במשפט אחד ניתן לסכם את המושג 'שיווק' כהסתכלות על צריכת המוצר מנקודת מבטו של המשתמש, ברגע שנבין זאת נדע גם איך לשווק לו את המוצר בצורה הטובה ביותר.

יש מספר כללים אותם כדאי לזכור כאשר מגיעים לשיווק אפליקציות או סטארטאפ כלשהו...

כלל ראשון, בשיווק חייבים לבדוק על ידי סקרים וסטטיסטיקה שונה אך על ידי כלים ואנשים אובייקטיביים אשר אינם מעורבים במיזם עצמו, לאחר ניתוח נתוני השוק, התחרות וקהל היעד בצורה האובייקטיבית ביותר רק אז נוכל לגבש תוכנית לדרך הנכונה לשיווק המוצר בזמן הקצר ביותר ולהשיג את התוצאות הגבוהות ביותר.

כלל שני, להגדיר לאן אנו רוצים להגיע! לא ניתן להגיע למקום שלא כיוונו אליו לכן יש להגדיר קודם כל את קהל היעד שלנו, איך להגיע אליו ולהציג לו את המוצר שלנו בצורה הטובה ביותר. כך בעצם נגיע למשתמשים פוטנציאליים אשר להם יש את הצורך הרב ביותר במוצר שלנו.

הכלל הבא הוא נגזרת של הכלל השני, מיקום, לאחר שאנו מבינים מישהו קהל היעד שלנו ואיך משווקים אליו אנו צריכים להיות שם! פשוט להתמקם באיזור קהל היעד שלנו, דוגמא טובה היא סוכנות רכב, סוכנות רכב של רכבי יוקרה לא יפתחו סניף באיזור מיעוטים או פרבר אלה בלב העסקים, הרצליה פיתוח, תל אביב או מקום שבו שוכנים הלקוחות האמיתיים של סוכנות הרכב. מקום נוסף בו אנו צריכים להיות הוא במיקומים של מוצרים שונים בהם קהל היעד שלנו משתמש, דוגמא טובה לכך היא מוצרים המשתייכים לאותה קטגוריה, לדוגמא ניקח שוב מכוניות יוקרה, ניתן יהיה לפרסם ליד סוכנות רכב חברת נסיעות או מוצרי מותרות איכותיים אחרים כמו סיגרים, קפה איכותי וכו'... אם נבין את קהל היעד שלנו נדע בצורה הטובה ביותר איפה ואיך לשווק לו את המוצר שלנו.

הכלל הרביעי הוא כנראה אחד מהחשובים, זרז לקנייה או הורדה, או אחד המשפטים הידועים בעולם השיווק - What's in it for me? , מה יצא לי מזה? אחת הטעויות הנפוצות בעולם שיווק בכלל ושיווק אפליקציות בפרט היא לספר למשתמש הפוטנציאלי שלנו על המוצר, שוב ושוב, מה הוא עושה, היתרונות שלו, ובעצם מתארים לו את המוצר אך מנקודת המבט שלנו, אך לרוב את המשתמש זה לא מעניין. יש לשים דגש רב בשיווק המוצר שלנו ליתרונות שהוא נותן למשתמשים בו, איזה תועלת הוא יביא למשתמש.

חוק אחרון שנחלוק בנושא שיווק הסטאראפ שלנו הוא בעצם לאחר שכבר הרווחנו את הלקוח, הלקוח הוא נכס עבור המוצר או במקרה שלנו האפליקציה שלנו, לאחר שגרמנו לו להאמין ולרכוש את המוצר שלנו הוא יכול להפוך לעזר לשיווק שלנו על ידי שיווק מפה לאוזן שכך כיום רוב האפליקציות בעולם מורדות למכשירי הסלולאר, או מצד שני יכול לפגוע ביכולת שלנו להשיג לקוחות נוספים.

הקפדה על חוקים בסיסיים אילו יכולה לעזור רבות לחברת הסטארטאפ להתחיל ברגל ימין את תהליך השיווק האפליקציה או המוצר שלהם.













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.