סבב גיוס הון לאפליקציה שלכם? מספר דגשים שיובילו אתכם לארנק של המשקיעים.

פורסם ב - 23.6.2013 , 18:28
ע"י - צוות AppGate

פיתוח אפליקציות הוא העסק החם ביותר בעולם כיום, בתחילת הדרך של תחום הMobile האפליקציות בחנויות האפליקציות היו מעטות ובנאליות, מי שהצליח אז היו בעיקר משחקים אשר סחפו אחריהם מיליוני אנשים כמו Angry Birds שהגיע להכנסות של מיליארדים ממשחק אחד, לזרוק ציפורים על חזירים. מאז רבים מנסים לחכות את ההצלחה אך ככל שעובר הזמן הצלחת האפליקציה תלויה בגורמים רבים יותר.

אם בעבר היינו צריכים רעיון יצירתי, משחק כובש או סתם אפליקציה שתעזור לנו לא לשכוח דברים, הרי שהיום אנו צריכים הרבה יותר, רעיון יצירתי לא יספיק כאן. לעיתים קרובות נתצטרך מערך שיווקי גדול בכדי להצליח עם האפליקציה שלנו, לאחד האדם לרוב אין את התקציבים הדרושים בכדי לשווק את האפליקציה שלנו למיליוני אנשים, ברגע השקת האפליקציה בחנויות האפליקציות היא כמו טיפה בים ככל שנחשוף אותה ליותר משתמשים כך השמועה תופץ יותר, לכן לרוב לאחר פיתוח האפליקציה בעלויות סבירות למשתמש הפשוט ולאחר החזקת הגרסה הראשונית של המוצר ניתן להתחיל ולעניין אנשים להשקיע במוצר כסף על מנת לשווק אותו ולגדול!

בהמשך הכתבה נבהיר לכם מספר דגשים שיש לדעת לפני שנצא ונציע לכל אדם עם קצת ממון להשקיע בנו...






מציאת נושאים משותפים

בין יזמים ומשקיעים חשוב לא ליצור סביבה שהכל סובב סביב העסק והכסף אלה ליצור סוג של קרבה כמו תחומי עיניין משותפים שאפשר לדבר עליהם עם איזה סמול טוק לפי, תחביבים משותפים כמו ספורט לדוגמא, חיבור גדול מאוד יהיה לכם עם המשקיע שלכם אם במקרה הוא אוהד את אותה קבוצה שאתם אוהדים. נסו לפני שניגשים לעניין המרכזי ליזום איזו שיחה קצרה ולברר פחות או יותר על המשקיע שלכם.

במי אני משקיע?

חשוב להבין דבר או שניים לגבי סבב גיוס הון, משקיעים בדרך כלל לא משקיעים ברעיון או במוצר אלה באנשים העומדים מאחוריו, אם המשקיע שלכם יאמין בכם שאתם מסוגלים להצליח הוא ישקיע, אם הוא ירגיש שאתם מגיעים בכדי לבזבז לו את הכסף אתם כנראה לא תזכו להשקעה. לכן אל תגיעו בגישה שזה לא הכסף שלכם מה שמושקע בפרוייקט אלה תחשבו כאילו הכסף יוצא מכיסכם הפרטי וכל שקל חשוב לחשוב איפה ועל מה להשקיע. ניסיון קודם בחברות קודמות זה נושא שחשוב לציין, הישגים משמעותיים לאורך הקריירה וכמובן לצעירים בנינו שאין להם קריירה ארוכה מאחוריהם הראו 'אש בעיניים' ורעב להצלחה!

גודל שוק

הרבה יזמים מגיעים לפגישה עם משקיע והדבר הראשון שהם פותחים בו הוא ' אנו פונים לשוק המגלגל מיליארדי דולרים כל שנה וצפוי להכפיל עצמו ב10 שנים הבאות' אז מה? האם זה אומר שאתם יכולים לנצח את החברות אשר נמצאות כבר בשוק הזה והם בעצם מגלגלות את הסכומים שאתם נוקבים בהם? יש צורך כמובן להזכיר את הפוטנציאל שיש בשוק הזה אך יש להציג זו מכיוונים אחרים.

צורך למוצר והבעיה אותה הוא פותר

גודל השוק זהו נתון מעניין, אך הבעיה אותה המוצר שלנו פותר מעניינת יותר! אם המוצר שלנו לא מגיע לפתור אף בעיה ואין צורך אמיתי בשוק אז לא משנה כמה המוצר שלנו נראה טוב ונח משתמשים לא יחליםו את מה שהם רגילים אליו במוצר שלא מחדש להם שום דבר.

ניתן להמחיש זאת על ידי דוגמא פשוטה, חברה פיתחה אפליקציה ומערכת לתחום הנדל'ן, כיום יש מערכת לתחום אשר משמשת סוכני נדל'ן לניהול הנכסים והלקוחות שלהם, צריך להבין מה המערכת שהחברה מפתחת טובה יותר מהמתחרה בשוק ומה יגרום לסוכני הנדל'ן לעזוב את המתחרה ולעבור לחברה החדשה.

כאשר מדברים על גודל שוק אין לאמוד אותו במיליארדים אותם הוא מגלגל אלה כמה לקוחות פוטנציאלים יש ולמה אחוז מזה אנו שואפים להגיע על ידי תוכנית עיסקית מסודרת לאורך השנים - יעדי צמיחה. חשוב שאת הנתונים והמידע שאותו אתם מציינים תבססו על מקורות אמינים ורציניים כמו אתרי ממשלה, חברת סקרים ולא על ידי קריאה בבלוג שכתב בלוגר שלא ניתן באמת להסתמך עליו.

המוצר שלנו והתחרות בשוק

לרוב משקיעים רבים אינם מבינים בטכנולוגיה, אפשר להגיד שהם האנשים היותר עיסקיים ולא טכנולוגיים, לכן אל תדברו בשפה גבוהה ומונחים מקצועיים אלה בשפה פשוטה - מה המוצר עושה ברמת המוצר, איזה בעיה הוא פותר. ייתכן והמשקיע ירצה לדעת קצת יותר לעומק ואז אין בעיה להסביר לו על רזי הטכנולוגיה של המוצר שלכם.

מוצר חדשני, מהפכני שלא קיים עוד לא כל כך קיים בימינו, יש יותר שידרוגים ושיפורים למוצרים קיימים. לכן אחת השאלות הראשונות שישאל אתכם המשקיע הפוטנציאלי היא : מי עוד קיים בשוק הזה? מי זה המתחרה שלי?
תשובה כמו 'אנחנו היחידים בעולם עם רעיון כזה' לא מתקבלת אצל רוב המשקיעים, מתחרים זה לא בעיה, נסו להתמקד במתחרים שהכי דומים למוצר שלכם מבחינת קהל היעד, הפיתרון שהמוצר מציע והחסרונות של המתחרים על פני המוצר שלנו. ניתן בין היתר גם להוסיף חוזים והסכמים עם גורמים אשר יכולים למנף את החברה שלכם, אישורי ממשלה, חוזה עם לקוחות הממתינים למוצר או כל מה שיגרום למשקיע להבין שכדאי להשקיע בחברה שלכם.

תוכנית עיסקית, מה יצא לי מההשקעה?

ישנם יזמים רבים אשר מגיעים לפגישה מול משקיע מפספסים נקודות רבות בעקבות העובדה כי הם מתמקדים בהצגת המוצר יתר על המידה מבלי לחשוב על מה המשקיע רוצה לדעת. יש להבין כי בשלבים הראשונים בפגישה מול המשקיעים חשוב לתת יותר במה לפן העיסקי שהרי בגללו 'משקיע' נקרא משקיע, הוא רוצה להניב הכנסות מההשקעה שלו. חשוב לציין מאילו אפיקים האפליקציה תייצר רווחים ומה פוטנציאל הגדילה שלה.

פטנטים, נכסים, השקעות עברו, חברי הנהלה או יזמים עם קבלות, קצבי גדילה של החברה, אחוזי המרה שונים, חוזים חתומים, פיילוטים מוצלחים, צבר עסקאות פוטנציאלי ושלביהם השונים, מפיצים קיימים ובפוטנציאל, משקיע אסטרטגי קיים, טרנד חם בשוק, רכישה של מתחרה ע'י חברה אחרת, החזר השקעה צפוי, נתונים פיננסים וכל מה שיראה שחברה שלכם היא עדיפה על כל חברה אחרת ברמת העסק.

מה תתנו למשקיע בתמורה להשקעתו

חשוב לפני פגישה עם כל משקיע לדעת עם מה אתם רוצים לצאת מהפגישה הזו, לא להגיע עם משפט כמו 'אנו צריכים בין 2M$ ל 5M$' מישהו המגיע אל משקיע עם טווח השקעה שהוא צריך וללא הקשר מציאותי בין המספר שהרי 5M זה פי 2.5 מהמספר הנמוך אותו ביקש היזם. דרישה לטווח של סכומי השקעה מראה על חוסר השקעה מצד היזם וחוסר בדיקה של השטח לפי קיום הפגישה, משקיעים לא ישקיעו ביזמים שלא משקיעים בעצמם! וזה מחזיר אותנו לסעיף הראשון, במי אני משקיע?

בפגישה עם המשקיע ציינו את הסכום שתרצו, אפילו אם תוסיפו מספר אחוזים למקרה של טעות, עדיין ציינו מספר ולא טווח! בנוסף לסכום אותו תרצו לגייס כמובן שיש לציין בעבור מה ההשקעה מגיעה, לכמה זמן השקעה זו תספיק והאם נאלץ לבצע סבב גיוס נוסף? וכמובן לאן סכום זה יביא את החברה?

לסיכום יש להגיע מוכנים כמה שיותר וסגורים על מה שאנו רוצים לדרוש מהמשקיע, את כל השלבים האילו ניתן לסכם לפרזנטציה של כ 20 דק ולא יותר, אחרי זה המשקיע כבר יתחיל להשתעמם ואנו לא רוצים בכך.
בנושא של השקעה הן ממשקיעים פרטיים הנקראים אנג'לים והן מחברות הון סיכון למיניהם אין נכון או לא נכון, כל חברה יוצרת מוצר שונה, יש לה מתחרות חזקות יותר או פחות וכך גם המשקיעים, ישנם משקיעים יותר קלילים שמבינים עניין וכאלה שצריך להסביר להם קצת יותר ורוצים לשמוע פרטי פרטים של הפוטנציאל ההשקעה. כל הנושאים שדיברנו עליהם מביאים את הפרזנטציה שלכם למצב בו המשקיע מקבל את כל המידע לו הוא נחוץ, מעבר לכך כל משקיע מבצע את הבדיקות שלו.

אל תתנו להם לחכות יותר מידי! אחרי הפגישה גלו עיניין וספקו למשקיע את כל החומרים הדרושים באופן המהיר ביותר.













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.