פייסבוק רכשה את אפליקציית Instagram תמורת כמיליארד דולר בשנת 2011, הרשת החברתית הגדולה בעולם קיימה מסיבת עיתונאים או יותר נכון כנס עיתונאים להצגת האפשרויות החדשות בפייסבוק ובעיקר בInstagram.
הפילטרים המפורסמים של Instagram עכשיו גם בוידאו
לאחר שאפליקציית Vine של Twitter החלה לצבור פופלאריות בקרב משתמשים רבים החליטו בפייסבוק לא לשבת בחיבוק ידיים ולהשיב מלחמה, אפליקציית Instagram שרשומים אליה כיום כ 130 מיליון משתמשים משתדרגת ומוסיפה פיצ'ר משתמעותי אשר ילחם ישירות באפליקציית Vine, צילום סרטון וידאו באורך של 15 שניות, לעומת 6 בלבד של Vine, צילום הוידאו מאפשר חלוקת הסירטון לסצנות על ידי החזקת האצבע על כפתור ההקלטה, שחרור באצבע תגרום להפסקת ההקלטה ולחיצה חוזרת תמשיך את ההקלטה.
לאחר צילום הוידאו ניתן להוסיף פילטרים שונים על מנת ליפות את הוידאו שיצרנו, לInstagram יש 13 סוגי פילטרים שונים לוידאו ועוד פילטר מיוחד הנקרא Cinema אשר נוצר בכדי לייצב את צילום הוידאו וליצור איכות גבוהה יותר. בניגוד לאפליקציה המתחרה, Vine מבית טוויטר, שם הסרטון בן ה 6 שניות מתנגן בצורה שחוזרת על עצמה באינסטגרם התחבו בגולש כמי שרוצה לצפות בסרטון ולהמשיך לצפוד בפיד התמונות והסירטונים, לכן לחיצה על הסירטון תנגן את הסרטון פעם אחת ורק לחיצה חוזרת תנגן אותו שוב.
כ 24 שעות לאחר פרסום הפיצ'ר החדש של אינסטגרם כבר הועלו סירטונים באורך של למעלה משנה! וכולם באורך של 15 שניות לסירטון... מנהלי אינסטגרם סיסטרום ומייק קריגר סיפרו כי פיתוח פיצ'ר הוידאו באפליקציה נעשה לאחר סיום פיתוח האלגוריתם לייצוב הוידאו מה שהיה הבעיה היחידה של אינסטגרם וכמובן אורך של 15 שניות נקבע על פי שזהו זמן קצר בכדי להעלות מהר את הסירטון לרשת ומספיק ארוך בכדי לתעד רגע בעל משמעות.
באינסטגרם שיתפו עד היום למעלה מ 16 מיליארד תמונות ומבצעים מידי יום מעל למיליארד לייקים.. נתונים מרשימים למדי למחלקה שהפכה להיות הדומיננטית ביותר בפייסבוק!