איך נגיע ליותר הורדות ויותר חשיפה לאפליקציה שלנו באפסטור

פורסם ב - 4.7.2013 , 16:0
ע"י - צוות AppGate


הרוב המוחלט של משתמשי האייפון מורידים את האפליקציות שלהם מחנות האפסטור, הם עושים זאת בשני דרכים עיקריות הראשונה היא מהמלצה של מכר או חבר על אפליקציה מסויימת והשנייה היא מדיפדוף ברשימת ה Top Free בחנות האפליקציות. לרוב האפליקציות הנמצאות ברשימה זו מגיעים לכמויות הורדות גבוהות בהרבה מכל שאר האפליקציות בחנות האפסטור המונה כיום למעלה ממיליון אפליקציות.






לאפסטור ישנם חישובים שונים אשר קובעים את דירוג האפליקציות בחנות האפסטור כאשר בכל מדינה השוני הוא גודל השוק. המון חברות כיום משיקות אפליקציה ובטוחות שעם כסף רב ופרסום יורידו את האפליקציה שלה אלפי אנשים וכך יקבלו 'במה' בחנות האפסטור. כך נוצרים להם הכלאה מוזרה בין שיווק דיגיטלי לבין שיווק מוצר או חנות.

חברות רבות לא מודעות לצורה בה נקבע הדירוג של האפליקציות בחנות ולכן מוציאות סכומי עתק בניסיון להיכנס לרשימת ה Top25 , קמפיינים ענקיים בטלויזיה, רדיו, שלטי חוצות אשר מנסים לגרום למשתמשים להוריד את האפליקציה של אותה חברה, אך כאשר מגיעים לתאכלס, ומנסים לראות כמה משתמשים אותו קמפיין הביא לחברה אנו מגלים כי גם כאשר היו פרסומים בטלויזיה, רדיו ושלטי חוצות גם יחד האפליקציה עדיין לא הייתה ברשימת ה Top25 והמשמעות היא שקמפיין כזה לא הגיע לכמות של 2,000 הורדות ביום, אפילו לא ביום אחד מכלל הקמפיין!

הנוסחה לקביעת מיקום אפליקציות באפסטור:

לא ניתן לדעת בודאות מהם הנתונים המדוייקים לפיהם אפל קובעת את דירוג האפליקציות בחנות שלה אך לפי מספר גדול של קמפיינים שערכנו עבור אפליקציות שונות אנו יכולים להגיד שיש מספר פרמטרים מרכזיים אחרים אפל עוקבת על מנת לדרג את האפליקציות בחנות שלה.

כמות הורדות יומיות:

רשימת ה Top Free או Top Paid מונה 300 מקומות, רשימה זו מתעדכנת כל מספר דקות והנתון המשמעותי ביותר הוא מספר הורדות היומיות של אותה אפליקציה. ככל שתרצו להגיע גבוה יותר בדירוג הרשימה תצטרכו לקבל מספר גבוה יותר של הורדות, כך שבכדי להגיע לרשימת ה Top 10 בישראל תצטרכו להגיע לכמות של כ 5000 הורדות יומיות, נתון זה מושפע באופן ישיר מכמות הסמארטפונים וההורדות הכלליות במדינה הספציפית, כך שבברזיל בדוגמא יש למעלה מ 200 מיליון אנשים במדינה וכמות ההורדות בכדי להגיע לרשימת ה Top 10 היא כ 18 אלף הורדות יומיות, בארה'ב כמות ההורדות היא כ 80 אלף הורדות יומיות בכדי להיכנס לרשימת ה Top 10.
יש להבין כי עמוד הנחיתה של האפליקציה שלך הוא עמוד מכירה לכל דבר! זהו עמוד בו המשתמש מקבל החלטה האם להשתמש באפליקציה הזו ולהוריד או לקנות אותה או שהוא יוצא מהעמוד וממשיך לאפליקציה הבאה.
משתמש המגיע לעמוד הורדת האפליקציה מושפע מהמון פרמטרים העוזרים לו להחליט האם לרכוש את האפליקציה או לוותר עליה, ניראות העמוד הכולל לוגו האפליקציה, תמונות ההמחשה ותיאור האפליקציה. בנוסף לניראות העמוד מילות מפתח שונות ורלוונטיות נותנות חשיפה רבה יותר לאפליקציה שלכם אם המשתמש הגיע דרך חיפוש נושא מסויים ככל שיותר חיפושים רלוונטיים יגיעו לאפליקציה שלך כל תקבל חשיפה רבה יותר והורדות רבות יותר.

ותק האפליקציה:

בניגוד למנוע החיפוש של גוגל אם חלככם מכירים הנותן חשיבות יתרה בדירוג שלו לאתרים בעלי ותק גבוה יותר, באפסטור המנגנון פועל באופן שונה בו אפליקציות חדשות מקבלות זמן חשיפה, ב 24-48 השעות הראשונות לא ניתן עדיין למצוא את האפליקציה שלך במנוע החיפוש של אפל ולכן זהו זמן טוב מאוד לערוך קמפיין מסיבי על מנת שכמה שיורת משתמשים מקהל היעד שלך יכירו את האפליקציה, בזמן הזה כל הורדה שווה תיאורטית למספר הורדות כך ניתן להגיע למיקומים גבוהים בהרבה פחות משאבים.

דירוג האפליקציה על ידי המשתמשים:

דירוג המשתמשים הוא נושא חשוב ביותר הן בעבור דירוג האפליקציה באפסטור והן בעבור משיכה להורדה של האפליקציה על ידי משתמשים. משתמשים רבים קוראים את ההמלצות ממשתמשים נוספים לפני הורדת האפליקציה ולכן מומלץ לבצע פעולות שונות באפליקציה שיגרמו למשתמש לדרג את האפליקציה ב 5 כוכבים עם המלצה חיובית. בכל עידכון של האפליקציה יש דירוג חדש אך עדיין נשאר דירוג כללי לאפליקציה אם נכנסים לתוך ההמלצות.

כמות שימושים יומית באפליקציה:

נתון זה הוא חדש יחסית כי רק לאחרונה נראה קשר ישיר בין שימוש באפליקציות מסויימות לבין דירוגה באפסטור, אפל הוסיפה נתון זה כנראה בעבור למנוע מאפליקציות גימיק שונות להופיע בTop10 כמו אפליקציות ליצירת Harlam Shake בעוד אפליקציות תוכן איכותיות שמשתמשים חוזרים ומשתמשים בהם שוב ושוב נשארות מאחור. ניתן לראות זאת על ידי אירועים ביטחוניים בישראל בעיקר, לאחר המתקפה בדרום בפעם האחרונה ניתן לראות כי אפליקציית החדשות של ערוץ 2 קפצה ממקום 88 למקום 10 תוך כמה שעות! מה שבטוח הוא שאילו לא הורדות חדשות של האפליקציה כי לא נראו כמויות כאילו של משתמשים חדשים אלה כניסות אדירות באפליקציה ושימוש חוזר בה מידי יום של המשתמשים.






אז לסיכום, כאשר אתה מגיע לשלב של שיווק האפליקציה שלך עדיף להתייעץ עם מומחי שיווק אפליקציות וכלל תחום הMobile ולא עם משרדי פרסום מסורתיים אשר יהנו לגזור עליך עמלה של עשרות אחוזים על 'פרסום' האפליקציה שלך בטלויזיה, ברדיו או בכל ערוץ מדיה מוכר. משווקי אפליקציות ידעו כיצד לשווק את האפליקציה שלך כך שיגיעו אליה כמה שיותר משתמשים וליצור המשכיות של הורדות בעזרת 'משחק' עם האלגוריתם של דירוג האפליקציות של האפסטור.

חברת AppGate מתמחה בשיווק אפליקציות בפלטפורמת הMobile והנעת משתמשים פוטנציאליים להורדת האפליקציה שלך! צור קשר היום לקבלת ייעוץ והכוונה חינם!














AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.