איך יוצרים באזז וביקוש למוצר שלנו?

פורסם ב - 9.7.2013 , 11:18
ע"י - צוות AppGate


עמלתם רבות על המוצר שלכם, עיצבתם, פיתחתם, בדקתם את כל הבדיקות וזהו, אתם מוכנים לצאת לשוק, עם זאת ישנם המון מתחרים גדולים בשוק ואנו לא יודעים בדיוק מיהו באמת קהל היעד ואיך נשווק את המוצר בצורה החכמה ביותר מבלי לשפוך כספים מיותרים?






תמיד חשבתם איך זה שחברות כמו Angry birds, Apple, google ואחרות בונות ציפיה רבה כל כך למוצרים שלהם? עד כדי כך שלקוחות מוכנים לעמוד שעות לפעמים גם ימים שלמים בתור בכניסה לחנות על מנת להיות הראשונים שיהיה להם את המוצר? זה קורה בגלל דבר אחד פשוט, שיווק המוצרים ולא מכירתם.

יש הבדל גדול מאוד בין שיווק הסטארטאפ שלך לבין לייצר מכירות למוצר שלך... תפקידו של שיווק האפליקציה הוא לייצר באז גדול ככל שניתן וכך לייצר ביקוש למוצר שלך, תפקיד המכירות הוא לסגור עיסקאות, נתינת פרטי אשראי, העברת ליד או לחיצה על Download App.

כאשר אנו מפתחים סטארטאפ אנו צריכים לחשוב כיצד לגרום ללקוחות להגיע אלינו מרצונם ולא כיצד אנו מגיעים אל הלקוחות ו'רודפים' אחריהם.

אז איך בעצם נוכל ליצור ביקוש למוצר שלנו?

ישנם שני שלבים ליצירת ביקוש למוצר שלנו, הראשון הוא על ידי זיהוי מדוייק של קהל היעד שלנו, אילו האנשים שצריכים את המוצר ויהיו מוכנים לשלם. השלב השני הוא בעזרת הגעה ישירה לקהל היעד הזה ויצירת מודעות לשירות שלנו.

איך מזהים את קהל היעד שלנו בצורה הכי מדוייקת?

בכדי לדעת מיהו קהל היעד הנכון ביותר בעבור שימוש במוצר שלנו בדיוק בנקודת הזמן בו אנו משיקים אותו יש להבין מה אותו לקוח פוטנציאלי בדרך כלל עושה או לא עם אותו הדולר שאנו רוצים שיקדיש למוצר שלנו, בכדי לעשות זאת אנו צריכים לאסוף נתונים רבים אודות התנהגות של קהלי היעד השונים בכל השווקים הרלוונטיים למוצר שלנו.

דבר ראשון יש להבין איך הקהל הרחב קורא לשוק אליו אנו מכוונים, כלומר לקוחות שונים מכנים את השירות אותו אנו נותנים בכינויים שונים. לדוגמא אם אנו מפתחים משחק לסמארטפון העוסק בכדורגל, באיזורים מסויימים בעולם המוצר נקרא FootBall ובאיזורים אחרים המוצר נקרא Soccer, זוהי דוגמא פשוטה, ישנם מוצרים בעלי כינויים רבים בהרבה ברחבי העולם ולכן צריך להתאים את המוצר שלנו לכל קהלי היעד.

לאחר שאנו מבינים איך המוצר שלנו נתפס בקרב קהל היעד שלנו יש לסמן את כל הקטגוריות או התחומים הרלוונטיים למוצרים דומים שדרכם ניתן ללמוד על המוצר שלנו:

1. מהו גודל השוק אותו אנו בוחנים ומהי המגמה בשוק זה? צמיחה, האטה בגידול או סטאטוס קוו..
2. מהם האלמנטים הפועלים אליהם יש להתייחס, גיאוגרפיים, דמוגרפיים, סוגי מתחרים ועוד..
3. אילו סוגי מוצרים כבר קיימים.
4. אילו לקוחות רוכשים את המוצרים המתחרים? מה מאפיין אותם?
5. מתחרים ישירים ועקיפים.

לפי התשובות לכל השאלות האילו נוכל לבחון ולהחליט באיזה קהל יעד נכון לחברה להתמקד, קטגוריות רלוונטיות ביותר למוצר שלנו יראו לנו בעצם מה קהל היעד מחפש ואיפה, האם הוא באמת מקבל מענה לדרישותיו? ואיך המוצר שלנו יכול לתת מענה יותר טוב מהמתחים ואת זה להבליט.

אחרי שהבנו בדיוק מה הלקוחות הפוטנציאליים שלנו רוצים, איך הם רוצים ומתי הם רוצים נעבור לתהליך יצירת המודעות למוצר בדיוק במקום ובזמן שהם ירצו לרכוש את המוצר שלנו, הדרך הטובה ביותר ליצור מודעות היא בעצם לדעת היכן הלקוחות הפוטנציאליים שלנו 'מסתובבים'. מובילי דעה בתחום, לדוגמא אם זה בתחום עיצוב הבית בישראל אז מגזין בניין ודיור הוא אחד מובילי הדעה הרציניים, אילו בלוגים ופורומים הם קוראים ומשתתפים בהם, אילו תכנים מעניינים אותם וכו'.. לחשוב מתוך ראשו של הלקוח הפוטנציאלי.

לפי התשובות שאנו עונים לעצמנו נוכל לבנות בעצם תוכנית שיווקים נכונה למשך כל השנה שתאפשר לנו להיות בדיוק, בבלוגים, בפורומים, בכתבות במגזינים נכונים, יחסי ציבור, שהלקוחות שלנו נמצאים.

לסיכום, נסו תמיד לספק את הצורך של אותו לקוח! אף אחד לא יעשה לעמוד שלנו לייק אם הוא לא נותן לו מענה לצורך שהוא רוצה.














AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.