גיוס הון בעבור פרוייקט טכנולוגי, כל הסעיפים עליהם יש לחשוב לפני פגישה עם המשקיע

פורסם ב - 16.7.2013 , 17:25
ע"י - צוות AppGate







בניית אפליקציה או מיזם אינטרנטי מצריך השקעה רבה על טכנולוגיה, שכירות, שרתים והוצאות שונות נוספות. לעיתים נדירות כספים אילו מגיעים מכספו האישי של היזם, סביר יותר להניח כי היזם פנה למשקיעים שונים וגייס מספיק כספים בכדי לממן את הוצאות אילו ולהתחלק עם משקיעים אילו ברווחים או אקזיט עתידי של החברה. כיום לא פשוט לגייס הון התחלתי להקמת פרוייקטים טכנולוגיים, ישנם אלפי יזמים בעולם ומשקיעים פוטנציאליים שומעים מידי יום עשרות אם לא מאות רעיונות וקשה לבלוט מעל כולם ולמשוך את המשקיע לתת דווקא לך את הונו.

פגישה והצגת הרעיון למשקיע הינה פגישה קריטית ויש לשבת בכובד ראש על המצגת שעשויה לקבוע את גורל החברה, השאלה העיקרית של המשקיע תהיה, האם כדאי לי להשקיע? ולכן עלינו לשכנע אותו במהלך הצגת הרעיון, האם יש הזדמנות מציאותית להפוך את החברה לריווחית? להלן מספר שאלות שימקדו אתכם בהכנת המצגת:

1. ההזדמנות העיסקית והפוטנציאל

לפני שמשקיעים מקבלים את ההחלטה האם ישקיעו בהזדמנות העיסקית הזו או לא הם צריכים לדעת דבר פשוט אחד, האם ומתי יחזירו את ההשקעה שלהם וכמובן מהו הסיכוי לרווח, ברווח הכוונה לפוטנציאל הגדילה, אם כיום יש למוצר קהל יעד של מיליון לקוחות מה יקרה עוד שנתיים? האם המיליון יהפכו לשש מיליון או בישאר סטאטוס קוו? יש צורך ליצור ביקוש למוצר על ידי צרכנים שלא נחשבו לקהל היעד בתחילת התהליך.

2. תחקיר של המתחרים שלנו

יש להבין קודם כל שיש המון שווקים בעולם והמון יזמים שמכוונים למקומות שונים, לעיתים אף עם אותו הרעיון. משקיעים מודעים לנושא ומאוד לא אוהבים לשמוע את המושג 'אין אפליקציות/מוצרים כאילו בעולם' או 'אנחנו הראשונים עם רעיון כזה' עדיף למצוא מספר מתחרים ישירים או עקיפים, להראות יתרונות וחסרונות שלהם ולהראות כיצד אתם מנצלים את היתרונות שלכם והחסרונות של המתחרים ויוצרים מוצר טוב יותר.

3. איזה יתרון היזמים מביאים עימם?

הבנו שיש פוטנציאל גדול לשוק הזה וגם המון מתחרים, איך היתרונות שלכם יובילו את החברה לגדולה? משקיעים בדרך כלל משקיעים בצוות ולא במוצר כלשהו, עם הצוות הנכון כמעט כל מוצר יבנה נכון, ישווק נכון ולכן גם יצליח, כאן אל תצניעו, ספרו על כל היתרונות שלכם כיזמים! הקפידו להזכיר הצלחות קודמות של חברי הצוות, מוצרים קודמים שהובילו להצלחה ועוד..

4.  תוכנית עיסקית

כל מה שמעניין משקיעים בסופו של דבר הוא איך העסק ירוויח כסף, אקזיט כמובן שזהו החלום הרטוב של כל משקיע אך כדי להשיג זאת יש להרוויח בדרך בכדי שאותה חברת ענק תגיע ותציע לרכוש את החברה שלכם. יש להציג למשקיעים מהו המודל העיסקי של החברה, מהי האסטרטגיה השיווקית, תוך כמה זמן החברה תהיה במצב של איזון ואילו יעדים אתם מציבים לעצמכם. בנוסף ניתן להציג מחקרי שוק שערכו עבורכם חברות סטטיסטיקה, סקרים ומידגמים נוספים המראים את הפוטנציאל העיסקי הטמון, זה גם מראה רצינות גבוה יותר.

5. כמו בכל דבר גם כאן יש סיכונים

אף אחד לא רוצה לחשוב באמת מה יקשה עליו בהמשך הדרך אך את המשקיעים נושא זה מעניין מאוד מאחר והמטרה של המשקיע היא אחת - להשקיע כסף שיביא לו יותר כסף. סיכונים לאי הצלחת החברה יכולה להיות אסטרטגיה שיווקית מוטעת, מתחרים בעלי יכולת מימון גבוה יותר, שינויים טכנולוגיים אשר משאירים את המוצר שלכם מאחור ועוד. יש לחשוב על הכל וגם על דרכים לפתור זאת ולהראות למשקיעים את הפיתרונות היצירתיים שלכם.

6. לבסוף - בוא נדבר במספרים

נתונים פיננסיים הם אולי הנושא בו המשקיע יתעניין הכי הרבה מאחר ושם יפורט כמות הכספים שיצטרך להשקיע וגם את כמות הכספים שיוכל להרוויח בעתיד. הרבו להשתמש בגרפים שהמספרים יהיו מאוד ויזואליים, כמה מימון אתם מבקשים ומה הינכם מתכוונים לעשות עם הכספים האילו.

לסיכום, אל תתיאשו לאחר שמשקיע אחד לא התלהב מהרעיון או שהתנגד להשקעה, עשו את העבודה ורדו לפרטים, הציגו לעוד ועוד משקיעים, כך גם תשתפרו בשטף הצגת הרעיון שלכם ותהיו יותר בטוחים בעצמכם והכי חשוב, תתמידו! ללא התמדה לא תגיעה ההצלחה הרצויה.

בהצלחה!!














AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.