TayKey נוסדה בשנת 2009 על ידי שלושה יזמים ישראלים בשם עמית אבנר, איתי בירנבוים ועומר דרור במטרה ליצור אופטימיזציה טובה יותר לפרסום ברשת. טכנולוגיה אותה פיתחה TayKey מבצעת התאמה בין פרסומות באינטרנט לבין טרנדים חמים ונושאי שיחה ברשת. אלגוריתמים אותם בנו ב TayKey סורקים מקורות מידע רבים ברשת כמו פייסבוק, יו טיוב, טוויטר ומאתרים את נושאי השיחה המדוברים והטרנדים בחמים ברשת. לאחר סריקת הרשת יכולה TayKey לרכוש עבור המפרסמים את מילות המפתח ברלוונטיות במנועי החיפוש והרשתות החברתיות באופן דינמי.
אופטימיזציה של פרסום מכוון בזמן אמת!
היום רוב חברות הפרסום באינטרנט מציעות התאמה לפי פילוחים של פרטי המשתמש, גיל, מין, איזור מגורים, מיקום פיזי, שפה וכו'.. אך לא מהפעילות החברתית והפעילות של המשתמש באינטרנט. הפיתרון של TayKey מביא למשתמשים את הפרסומת לפי הנושא עליו הם מדברים ברשת בזמן אמיתי.
עד היום הריצה החברה כ 100 קמפיינים רק ב 2013 והחברה מראה נתונים חיוביים ומתקרבת לריווחיות, בעקובת כך החליטו לגייס סכום נוסף של כ 6 מיליון דולרים על מנת לגייס עובדים נוספים ולאפשר את צמיחת החברה.
החזון של TayKey הוא לבנות חברה המהווה פלטפורמה המשווקת כלים למפרסמים בכדי שיפרסמו את הפרסומות שלהם לפי מה שקורה עכשיו, מה קורה לקהל היעד ברגע זה, על מה הוא מדבר ואילו נושאים מעניינים ברגע זה.
מנכ'ל החברה מבהיר כי אין זה מדובר בחברת פירסום במדיה החברתית אלה TayKey מתמחה בפרסום בזמן אמת, כאשר פרסום במדיה החברתית הוא רק חלק ממה שהחברה עושה בנוסף לפרסום באנרים, מודעות טקסט, וידאו וכו'..
החברה כבר פתחה משרדים בערים המרכזיות בעולם, ניו יורק, שיקגו, סן פרנסיסקו ולונדון זאת לאחר שהקמת החברה נעשתה בהרצליה. החברה מונה כיום 50 עובדים ומטרת הגיוס הוא להכפיל את כמות כח האדם במגוון מחלקות.