לאחרונה יותר ויותר משתמשים בטוויטר, שירות הפצת ההודעות הקצרות הפופולארי בעולם, בכדי לדווח על כמות 'רייטינג' לאירוע או תוכנית מסויימת, כבר בחצי גמר וגמר פלייאוף ה NBA בארה'ב דיווחו את מספר הציוצים בנושא כמדד לכמות האנשים שצופים או עוסקים בנושא. למרות זאת, עדיין לפי הסטטיסטיקות בפייסבוק מפרסמים פי 5 תכנים הקשורים לתוכניות טלויזיה מאשר טוויטר.
המסר של טוויטר הוא תראה להם פרסומת בטלויזיה, ואז תמיר אותם דרך פרסומת המשך בטוויטר. לפי הדיווחים של טוויטר שילוב של שתי פרסומות בשתי הפלטפורמות מגיע לכ 60% יותר המרה מאשר פרסומת בטלוויזיה בלבד.
בנוסף טוויטר הוסיפה כלי אנליטיקס מתקדם למפרסמים המראה מה המשתמשים חושבים על המודעה של המפרסמים בכדי לבצע טוויט חוזר וכן מקסימום התאמה בין הפרסומת למה שצפו בו המשתמשים.
כך זה עובד...
נניח שנייק מפרסמת במספר תוכניות טלויזיה את זוג הנעליים החדשות של אייר ג'ורדן שלהם, טוויטר מאתרת בדיוק מתי פרסומות אילו משודרות ובאיזה תוכניות, לאחר מכן היא סורקת את האתר שלה בחיפוש אחר משתמשים אשר מדברים על אותם תוכניות בהם הופיעה הפרסומת, על ידי ציוץ שם התוכנית, שימוש בשמות האנשים שהופיעו בה, שם המנחה וכמובן שימוש בהאשטאג המתאים - אילו אנשים שכנראה כבר צפו בפרסומת של נייק בטלויזיה !
מערך הפרסום הממוקד לתוכניות טלויזיה הנקרא - TV Ad Targeting, מאפשר למפרסמים לאתר את האנשים האילו לפי מספר רב של פרמטרים ולצייץ בפיד שלהם ציוצים ממומנים שימשכו את המשתמש לקנייה או לקריאה עוד על המוצר ואף הצגת סירטון Vine קצר לצפייה בסרטון קצר אודות הנעל מהפרסומת, הכל כדי להניע את המשתמש לפעולה אחרי שהוא כבר ראה פעם או פעמיים את הפרסומת בטלויזיה.
טכנולוגיה זו של טוויטר מבוססת על חברת BlueFin Labs, חברת אנליטיקס לטלויזיה שטוויטר רכשה בפברואר, לפי ניתוח הוידאו [בדיוק כפי שאפליקציית שזאם מבצעת בשירים] BlueFin יודעת בדיוק מתי משודרת פרסומת ואיזו כך שהמפרסמים לא צריכים להודיע לטוויטר מראש על לוח הפרסומות והכל נעשה בצורה אוטומטית.