איך מייצרים חנות שמושכת את השחקנים לקנות במשחק שלכם?

פורסם ב - 8.8.2013 , 18:19
ע"י - צוות AppGate

אז ככה, בכתבה זו נציין מספר דרכים שיעזרו לכם להשאיר את השחקנים שלכם זמן רב יותר בחנות, לא עוד כפתורים משעממים של חבילות לקניית מטבעות אלה מגוון רחב של מוצרים ואפשרויות לרכישה.






נציין בראשי פרקים את האלמנטים המשמעותיים ביותר במשיכת כמות משתמשים רבה יותר לחנות שלכם ונרחיב עליהם בהמשך:

* החנות צריכה להיות כחלק מאוירת המשחק הרגילה.
* חוויית קנייה מעניינת ומגוונת.
* צריכים להיות פריטים משמעותיים לשימוש יומיומי במשחק.
* הגבלת משחק רציף, לדוגמא: קניית בית תדמה את בנייתו ולכן יקח 5 שעות עד שיגמר זמן בניית הבית.

בעזרת שילוב כל האלמנטים האילו נוכל להגדיל את הרווח מהחנות שלנו באפליקציה.

הטמעת החנות כחלק מאווירת המשחק:

יש מגוון משחקים כאילו עם שלבים או כאילו עם שיא שצריך לשבור, בכל צורה, גם אם המשחק שלכם לא נכלל באחת מהצורות האילו, ניתן להכניס את הופעת החנות כדרך אגב בזרימה של המשתמש. אם המשתמש נפסל במשחק של ריצה אין סופית ניתן להציע לו לקנות שיפורים על מנת שיגיע לניקוד גבוה יותר, או לחילופין כאשר משתמש נפסל בשלב מסויים ניתן להציע לו מוצרים שיעזרו לו לעבור את השלב, דוגמא מצויינת לכך היא המשחק Candy Crush שכאשר נגמרים למשתמש המהלכים הוא יכול בלחיצת כפתור לרכוש עוד מהלכים בכדי להשלים את השלב או לסיים את המשחק ולהתחיל אותו מחדש.

דרך נוספת ומאוד מצליחה לגרום למשתמש שלכם להיכנס לחנות ולהתחיל לדפדף בה היא לרכוש פריט פעיל במשחק, שיטה זו נקראת 'הצטיידות' כאשר בתחילת המשחק המשתמש נכנס לחנות בפעם הראשונה על מנת לצייד את הדמות שלו, כמובן שאז חלק מהפריטים הם חינמיים והפריטים המורכבים יותר עולים מטבעות וכך המשתמש נמשך לרכוש את הפריטים שיותר משפיעים על המשחק.

פריטים פשוטים לשימוש יומיומי - לגרום למוצר להיות בעל חשיבות במשחק

הצלחה במכירה של מוצרים באפליקציה תלויה לרוב בעיצוב והתנהגות החנות, בכדי ליצור הצלחה כזו יש ליצור לולאת צריכה שתחזור על עצמה מספר פעמים [רצוי 3] במהלך האפליקציה. אני אדגים בכדי שזה יהיה ברור יותר, משתמש משחק באפליקציה ואוסף מספר מסויים של מטבעות, הוא מגיע לחנות בסוף השלב ורואה שהוא יכול לרכוש פריט לשימוש חד פעמי במטבעות שצבר עד כה, כעת המשתמש נכנס לשלב הבא, או במקרה של משחק ללא שלבים לריצה הבאה שלו, ומשתמש בפריט שרכש, בזכות פריט זה הוא מצליח לצבור מספיק מטבעות על מנת לקנות שוב את הפריט אך גם לחסוך קצת מטבעות וכן הלאה... אנו רואים כי לולאה זו גורמת למשתמש להתרגל להישתמש בחנות ולרכוש מוצרים על בסיס יומי כחלק מחוויית המשחק, בבוא העת משתמשים רבים גם ירכשו חבילות מטבעות בכסף אמיתי על מנת לרכוש מוצרי פרימיום.

אלמנט נוסף המושך משתמשים לרכוש בחנות שלכם הוא איך לא? הפריטים הנמצאים בה והשימוש שלהם במשחק, משתמש לא ירכוש מוצרים שאין להם שימוש פרקטי במשחק [גם ליפות את השחקן שלכם במשחק זה סוג של שימוש, לדוגמא באפליקציית FunRun].

מה יגרום למוצר שלכם להיות מוצר טוב למכירה?

דבר ראשון הוא המוצר צריך להשלים את סיפור המשחק, כלומר אלמנט שטבעי שהשחקן שלכם ישתמש בו, לדוגמא מכונית לנהג מירוצים, סוס לרוכב, סנואובורד לגולש וכו'...
המשתמש יוכל לרכוש את הפריט [הראשון לפחות] על ידי אסיפת מטבעות בכמה דק של משחק.
חווית המשחק משתפרת, השחקן נוסע או רץ מהר יותר, חזק יותר וכו'...
המשתמש מרוויח יותר מטבעות על ידי שימוש בפריט.

יצירת עניין בחנות - חנות מעניינת גורמת למשתמש להישאר זמן רב יותר

אחד האלמנטים החשובים בחנות כדי לגרום לה להיות ריווחית הוא עיניין, ככל שיהיה יותר עניין למשתמש להישאר בחנות הוא יבזבז יותר כסף. בכדי ליצור עיניין יש לשים לב לשלושה אלמנטים - מגוון, מסתורין ורעננות.
בכדי לראות דוגמא לשימוש מדהים בחנות מגוונת ניתן להוריד את המשחק החינמי CSR Racing, במשחק יש קטלוג של למעלה מ 2 מיליון מוצרים לקנייה על ידי המשתמש, נשמע דימיוני? הורידו והתנסו בעצמכם.
ניתן ליצור מיסתורין על ידי פריטים שעדיין לא ניתנים לרכישה ופתיחת לרכישה מותנית בהגעת המשתמש לרמה או שלב מסויים את הפריטים האילו ניתן להציג מוצללים וכך ליצור סקרנות אצל המשתמש ורצון להגיע לרמה בה ניתן לרכוש את המוצרים האילו.
רענון החנות מתבצע על ידי שילוב בין פריטים זולים הניתנים לרכישה כבר אחרי מספר דק, פריטים מוסתרים וכן עידכונים עונתיים לדוגמא פריטים חדשים בזמן הקריסמס, halloween או כל חג אחר..

הגבלת משחק רציף של המשתמש

הטיפ הזה הוא קצת מסוכן כי הוא יכול להוות מטרד עבור משתמשים מסויימים, לכן יש לחשב בדייקנות, לשים לב לתגובות המשתמשים ולהשתנות בהתאם. הרעיון כאן הוא לגרום למשתמש לחכות למשאב כלשהו במשחק שמתחדש רק בחלוף X דקות. לדוגמא, משחק הרפתקאות מסויים שהשחקן שלנו מתעייף ורק על ידי מנוחה הוא יכול לצבור שוב אנרגיה ניתן להשכיב אותו לישון מספר דק ואז להמשיך ולשחק או לשלם X מטבעות ולחדש מיד את אספקת האנרגיה.

לכל הטיפים הכתובים כאן ניתן לראות דוגמא מעולה במשחקים של חברת Supercell שיצרו את ההצלחות HayDay ו Clash of Clans שם החנויות מגוונות ביותר, משאירות את רוב המוצרים בצלליות הנפתחות לפי השלבים וניתן לבנות בתים ואלמנטים במשחק במהירות על ידי קניית יהלומים ושימוש בהם וכך לא לחכות X זמן שלוקח לבנות כל אלמנט במשחק.













AppGate Blog - פיתוח אפליקציות

איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
איך לבחור בתבונה חברות לפיתוח אפליקציות?
רוצים למנף את ההצלחה העסקית על ידי פיתוח אפליקציה? בכדי שתוכלו לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה, יהיה עליכם לחפש חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות.
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
היתרונות בעבודה עם בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
אפליקציות הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכיום אפשר להגיד בפה מלא כי חיינו לא היו נראים אותו הדבר בלעדיהם. באמר הבא נסקור איך עושים את זה
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
מה חשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות
כל מה שחשוב לדעת בבחירת בית תוכנה לפיתוח אפליקציות שיקפיץ לך את המיזם >>
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
מסמך איפיון לאפליקציה שיעשה לכם חיים קלים
בפוסט הזה תגלו כל מה שרציתם לדעת על מסמך איפיון לאפלקיציה שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים >>
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות
עונים אחת ולתמיד על השאלה איך לבחור חברת פיתוח אפליקציות בדרך הנכונה והמתאימה ביותר >>
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
חולמים לפתח אפליקציית מובייל? הדברים שאתם חייבים לדעת
פיתוח אפליקציות מובייל יכול להיות פתרון מעולה עבור יזמים ועסקים בכל הגדלים,זה הסוד לאפליקציות שנמכרו במיליוני ואפילו במילארדי דולרים >>
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.
Hello@appgate.co.il
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה
יש לך פרויקט מאתגר בשבילנו?
אנחנו תמיד שמחים לשמוע משותפים אפשריים
או לשמוע אנשים מוכשרים עם תשוקה לרעיון שלהם.